اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ رایج، فرهنگ جامع لغات – راست چین

ریال کوین رمز ارز دیجیتال ایران است؛ ارزهای دیجیتال با پروتکلهای رمزگذاریشده و با هدف کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاهبرداری ارزی طراحی میشوند. ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی، یکی از روشهای بازاریابی است که در آن، ویدئوهایی برای معرفی و بازاریابی یک محصول یا برند و با هدف جذب مخاطب، تبدیل آنها به مشتری و افزایش فروش تولید و منتشر میشوند.

نکته قابل توجه این است که بازاریابی ویدئویی با تبلیغات ویدئویی متفاوت است. ان کتاب میتواند به شما ایده های جالبی برای جذب کاربر القا کند وش ما میتوانید با مطالعه این کتاب به این دیدگاه برسید که برای جذب کاربر صرفا تولید محتوا کافی نیست و باید بهدنتبال یافتن راه هایی باشید که شما را متمایز از سایر سایت ها نشان دهد. کرونا چه تغییری روی بودجه تبلیغات اپلیکیشن ها گذاشت؟ سادهترین مزیت تبلیغات کلیکی آن است که تبلیغدهنده و نمایشدهنده دقیقا میدانند روی هر آگهی چه تعداد کلیک شده و با رهگیری دقیقتر نیز میتوان فهمید چه تعداد از این کلیکها به فروش یا هر اکشن دیگری ختم شده است.

بازاریابی ویدئویی را میتوان جز یکی از مهمترین و اثربخشترین روشهای بازاریابی محتوایی به شمار آورد. به کمک محتوای منتشر شده در رسانه میتوان تاثیری مستقیم بر سبک زندگی، عقاید، باورها، رفتارها و … حضور و بازاریابی در شبکه های اجتماعی، تقریباً برای هر کسبوکاری مفید واقع خواهد شد؛ اما باید در نظر داشته باشید که SMM یک کانال فروش مستقیم نیست و تنها ابزاری است برای کمک به فروش بیشتر، درواقع فروش را مستقیماً انجام نمیدهد و نیاز به زمان دارد؛ بنابراین، پیش از استفاده از این روش باید اهداف و نیازهای خود را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید.

دلیل این امر هم بسیار ساده است به این معنی که اگر شخص، ارزشی از خرید خود کسب نکند، به مرحله بعدی یعنی خریدهای گرانتر نخواهد رفت. به بیان ساده در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی پیشنهاد خرید یا معرفی محصول بر روی وبسایت و یا وبلاگ ناشر افیلیت قرار داده میشود و اگر این تبلیغات منجر به فروش محصول شود، مبلغی از طرف صاحب محصول به ناشر افیلیت که بازاریابی محصول را انجام داده، پرداخت میشود. اگر تبلیغ در آن سایت نتیجه بخش باشد، بر اساس میزان فروش و یا با روشهای دیگر به صاحب سایت مبلغی پرداخت میشود.

این مدل بازاریابی مدت زیادی نیست که در بین بازاریابان مطرح شده اما در همین مدت کم، نتایج شگرف آن سبب شده است که به یک بخش مهم در مجموعه فعالیتهای بازاریابی دیجیتال تبدیل شود و در حال حاضر، بسیاری از برندهای ایرانی بخشی از بودجهی بازاریابی شبکههای اجتماعی خود را به این مدل اختصاص دادهاند. صاحبین کسب و کار با تولید محتوای جذاب، نظر و نگرشی را نسبت به محصول یا خدمات خود در مشتریان ایجاد میکنند. توجه داشته باشید که ابتدا باید سئو وبسایت خود را آماده کنید؛ زیرا ازنظر آماری تعداد افرادی که بر روی نتایج گوگل کلیک میکنند نسبت به کسانی که بر روی تبلیغات کلیک میکنند بهمراتب بیشتر است.

به هر صورت نکته مهم در خصوص این نوع تبلیغات آن است که قیمت هر کلیک، باید با ارزشی که از این طریق برای کسبوکارها فراهم میشود نسبت درستی داشته باشد. ۹۲% مصرفکنندهها، پیشنهادهای دوستان یا خانوادهشان را بیشتر از هر نوع دیگری از تبلیغات باور میکنند. قبل از شروع کار بازاریابی در اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام بایستی بدانید که این پلتفرم آنلاین متناسب نوع کسب و کار شما است یا خیر. تعریف شفاف و دقیق بازاریابی دیجیتال یعنی تمامی راهها و روشهایی که ما برای فروش محصولات و خدمات خودمان به صورت آنلاین و در اینترنت انجام میدهیم.

تبلیغات عملکردی به آن دسته از تبلیغات گفته میشود که در آنها تبلیغادهندگان تنها به ازای انجام فعالیت خاصی، به شبکههای تبلیغاتی هزینه پرداخت خواهند کرد. شرکتهایی که تنها با ثبت یک آدرس اینترنتی ارزش سهامشان به چندصد میلیون دلار نیز رسیده بود، اما چند سال بعد کسی آنها را نمیشناخت. هر چقدر که وبسایت شما رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو داشته باشد، شما در تبلیغ کسب و کارتان موفقتر خواهید بود. به همین دلیل شما مطمئن خواهید بود هزینهای که صرف تبلیغات میکنید، هدر نمیرود.

اصطلاح «هزینه به ازای کلیک» که کمپینهای تبلیغاتی آن تحت عنوان تبلیغات کلیکی شناخته میشوند برگردان عبارت Cost Per Click در زبان انگلیسی است که به اختصار CPC نیز نامیده میشود. همین باعث میشود برند دهان به دهان بچرخد و در هزینههای تبلیغات صرفه جویی شود. 73 بازاریابان محتوایی بر این باورند که داشتن استراتژی محتوا، باعث ایجاد تمرکز تیم محتوا بر اولویتبندی محتوا میشود.