دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بستر Web 1.0 به کاربران این اجازه را میداد تا اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو کنند اما امکان اشتراک گذاری این اطلاعات توسط کاربران وجود نداشت. مولتی مدیا میتواند نیاز کسب و کارها به دیجیتال مارکتینگ را به خوبی پاسخ دهد. توسعه پذیری میتواند پاسخی دیگر برای سوال «چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟ یک مشاور بازاریابی اینترنتی میتواند خدمات زیادی به شما ارائه دهد تا در کمترین زمان به بهرهوری به مراتب بالاتری از روشهای سنتی برسید. این روش بازاریابی روش سنتی است که معایبی دارد.

این تغییر به تدریج باعث جدیتر شدن صنعت بازاریابی دیجیتال شد و در سال 1994 یاهو راه اندازی شد. امروزه اصلی ترین مرحله برای هر کسب و کاری حضور در دنیای اینترنت است ولی نکته بسیار مهم این است که زمانی که شما در فضای وب حضور پیدا میکنید باید سعی کنید تا در بین رقبای خود دیده شوید تا بتوانید محصول یا خدمات خود را به کاربران ارائه دهید و در همین راستا نیاز دارید تا به وسیله اهرم دیجیتال مارکتینگ در معرض دید قرار بگیرید و مجموعه راه دی ام با ارائه سرویسهای دیجیتال مارکتینگ شما را در این مسیر همراهی میکند.با توجه به اینکه ما در مجموعه راه دی ام خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه میدهیم سعی داریم تا متناسب با هر کسب و کاری پلن و برنامه اختصاصی مختص کسب و کار شما ارائه بدهیم و برای همین نیاز است تا یک فرآیند مشخص کلی تعیین شود تا بتوان برای هر کسب و کاری طرح اختصاصی بر روی آن بستر طراحی و پیاده سازی شود.

همچنین میتوانید با استفاده از تبلیغات Google Shopping و راه اندازی کمپینهای تبلیغاتی، توسعه پذیری کسب و کارتان را افزایش دهید. بازاریابی از طریق موبایل – تبلیغات در بستر اپ استورها مثل Google Play و Apple Store. اگرچه با ایجاد پیام رسان های اینترنتی مثل واتساپ ، این روش بصورت آنلاین نیز قابل اجراست ، اما بازاریابی پیامکی بیشتر به ارسال sms تبلیغاتی اطلاق می شود. اما اگر فردا این پیچ به هر دلیلی از دسترس خارج شد، مشتریان دیگر چگونه میتوانند شما را پیدا کنند؟ هر چقدر که وبسایت شما رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو داشته باشد، شما در تبلیغ کسب و کارتان موفقتر خواهید بود.

در نتیجه اگر کمی به آمار مصرف اینترنتی و موبایل توجه نمایید، متوجه می شوید چرا دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارتان کمک می کند. بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات (۱۳۹۷)، بیش از ۷۲ میلیون و ۹۴۱ نفر در ایران از اینترنت استفاده کرده و ضریب نفوذ آن به حدود ۸۹ درصد رسیده است. با این حال با یاد گرفتن زیر و بم اینترنت میتوان مطمئن بود با ورود به بحث بازاریابی اینترنتی در آن به موفقیت خوبی دست پیدا خواهیم کرد. این بستر بزرگ را به منبع درآمد تبدیل کنید. در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است که نگاه بلندمدت و تدریجی و مرحله به مرحله داشته باشید، اگر سایت یک کسبوکار را به عنوان «نقطه تماس» اصلی مشتری با بیزینس در نظر بگیریم، مشتری در ابتدا یک «غریبه گذری» است و نباید انتظار داشت که به سرعت و در یک مرحله به خریدار تبدیل شود.

• بازدهی بسیار بالاتری نسبت به سایر روشهای بازاریابی دارد. فعالیت در شبکههای اجتماعی نوع دیگری از تبلیغات و بازاریابی را به حوزه دیجیتال مارکتینگ در ایران وارد کرد و کسب و کارهای بسیاری از این طریق به تبلیغات و بازاریابی در شبکههای اجتماعی مشغول شدند. • کسب و کارها را وارد عرصه رقابتی میکند.

این ارتباط می تواند تعیین کننده رفتارهای بعدی مخاطبان شود بنابراین هوشمندانه عمل کردن در آن می تواند موفقیت بزرگی برای صاحبان کسب و کار در بلند مدت به دنبال داشته باشد. پس از سال 1390 به تدریج استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ در ایران حرفهایتر و جدیتر دنبال شدند. همزمان با این وقایع، کاربران موبایلی ایرانی بیشتر و به سمت شبکههای اجتماعی روانه شدند. این اواخرکسب و کارها اهمیت بازاریابی دیجیتال مخصوصاً در وب و شبکههای اجتماعی را بیش از پیش درک کرده و بودجه بسیار زیادی برای اینکار اختصاص دادند.

در مقایسه با سایر روشهای مارکتینگ، استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی کسب و کارها هزینه کمتری ایجاد میکند؛ در نتیجه به صرفه است. » باشد. بسیاری از مصرف کنندگان، محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین سفارش میدهند. روش های بسیاری وجود دارند که شما بتوانید کار را برای کاربرانتان که با موبایل کار می کنند تسهیل نمایید.

ابزارهای بسیاری در دنیای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می­توانید از آن­ها برا بهینهسازی موتور جستجو استفاده کنید. 1 دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست؟ » باشد. در واقع این مزایای دیجیتال مارکتینگ هستند که کسب و کارها را ترغیب به استفاده از این روش برای بازاریابی میکنند. یکی از بسترهای مهم برای دیجیتال مارکتینگ، تلفنهای همراه هستند که امروزه بسیار محبوب شدهاند؛ در کشور ما بیش از 95 درصد جمعیت از موبایل استفاده میکنند.

براساس دادههای این وبسایت، این دستگاههای خودپرداز ارزهای دیجیتال در ۷۶ کشور پخش شدهاند. تمامی این موضوعات باعث حضور پر قدرت سرمایه گذاران در دیجیتال مارکتینگ شد و مجموعهای بزرگ در دانش بازاریابی بر بستر دیجیتال وارد ایران شد. بازاریابی ایمیلی یکی از شایع ترین نوع بازاریابی می باشد که با طراحی مناسب صفحه فرود سایت و ارسال منظم ایمیل به مشتریان می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به صورت وفادار نگه دارید و از اهداف آن می توان به معرفی برند به مشتریان، اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات، هنگامی که مشتریان وارد سایت شما می شوند و ایمیل شان را در اختیار شما قرار می دهند در واقع علاقه مندی خود را به سایت اعلام می دارند و حتی با ترک سایت با داشتن ایمیل می توانید آنها را به سایت خود برگردانید و حتی می توانید نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده خود را طراحی کنید.