خودرو mvm نمای داخلی x22 اتومات 2021-07-25

مشخصات ام وی ام X22 اتوماتیک لاکچری + مقایسه با سایر خودروها

قسمت پلاستیکی مشکی رنگ که از جانب گلگیرهای عقب تا بخش زیرین سپر امتداد یافته، چراغ‌های شب نما، بخش ویژه نصب پلاک و یک قطعه‌ دیفیوزرمانند آلومینیوم رنگ را در خود جای داده است. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینه‌های خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم.

شرایط فروش ام وی ام ایکس 22 پرو

اما حالا با عرضه نسخه فیس‌لیفت این خودرو به بازار چین، شریک ایرانی چری هم دست‌ودلش لرزیده و تصمیم گرفته تا تیگو 3X پلاس را با نام ام وی ام ایکس 22 پرو به دست مصرف‌کنندگان ایرانی برساند. در ایران نیز چری تیگو 2 مدتی پس از معرفی شدن در بازار چین، وارد خط مونتاژ مدیران خودرو، نمایندگی رسمی چری در ایران شد. تیگو 2 که در ایران با نام ام‌وی‌ام X ۲۲ شناخته می شود در ابتدا در یک تیپ ساده با گیربکس دنده ای و موتور 1.5 لیتری به بازار آمد.

ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک به پیشرانه یک‌لیتری سه‌سیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر 112 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی ام‌وی‌ام X33 کراس 6.1 لیتردرصدکیلومتر اعلام شده است که رقم مطلوبی به نظر می‌رسد. مدیران‌خودرو تولید این کراس‌اوور را از سال 1402 آغاز کرده و تا امروز ادامه دارد. به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی دنده دستی با آپشن‌های پایه و قیمت پایین‌تر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد؛ چرا که می‌توان با اقساطی تا ۶۰ ماه همراه پیش‌پرداخت ۵۰ میلیون تومان نیز صاحب X22 شد.

شرایط فروش ام وی ام ایکس 22

ادوات پلاستیکی، پیرامون گلگیرها را هم فرا گرفته‌اند و مانند بسیاری از خودروهای امروزی، از سپر جلو تا سپر عقب امتداد دارند. طرح چرخ‌ها نسبتا ساده و البته اسپرت و قابل قبول است؛ اما در همه‌ی نسخه‌ها از سایز ۱۶ اینچ خواهد بود که چندان بزرگ نیست. زیبایی این بخش، با خطوط حجم‌دهنده‌ای شکل می‌گیرد که از گوشه‌ی چراغ عقب در امتداد دستگیره‌ها تا گلگیر جلو ادامه دارد. از سویی دیگر، طراحی سه‌بعدی بدنه در گلگیر عقب و نزدیکی رکاب‌ها نیز به‌خوبی انجام شده است. با این حساب، چهار مدل کراس‌اور در سبد محصولات چری وجود دارند که شامل تیگو 2، تیگو 3 (ام وی ام x33 با برند MVM )، تیگو 5 و تیگو 7 هستند.

طراحی کابین ام وی ام X22، به گونه‌ای است که دید خوبی به سرنشینان، خصوصا راننده می‌دهد. این خودرو برای خانم‌ها و کسانی که به‌ دنبال محصولی با ابعاد قابل کنترل در رانندگی هستند مناسب خواهد بود؛ چراکه علاوه بر فرم خوب بدنه، با استفاده از سنسورها و دوربین عقب، به‌راحتی پارک می‌شود. آپشن‌های ایمنی ام وی ام X22 عبارت‌اند از ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشین جلو، حسگر دنده عقب و هشدار برخورد، ترمزهای ABS و فناوری EBD، همراه‌با کمربندی ایمنی پیش‌کشنده با ۳ نقطه‌ی عملکرد برای تمامی سرنشینان. هرچند لیست دل‌سرد‌کننده‌ای از آپشن‌های ایمنی X22 وجود دارد؛ می‌توان به فناوری ESC خوش‌بین بود که با کنترل فشار ترمز و دیگر تجهیزات مربوطه، به حفظ تعادل خودرو در شرایط لغزنده‌ی جاده کمک شایانی می‌کند. از سویی دیگر، این خودرو به سیستم جلوگیری از حرکت ناخواسته در شیب (HHC) مجهز است که باتوجه به قدرت نه‌چندان بالای پیشرانه، در سربالایی‌ها کاربرد خواهد داشت. از دیگر نکات مثبت در ایمنی X22، می‌توان به حسگر باد چرخ‌ها، هشدار تعویض دنده در دور موتورهای بالا و گرفتن کلاچ به هنگام استارت پیشرانه در زمانی‌که راننده فراموش کرده است خودرو را خلاص کند، اشاره کند.

نمونه‌ی اسپرت، دارای سقف مشکی است؛ اما تقریبا تمامی نمونه‌های ام وی ام x22 موجود در ایران، دارای سانروف برقی و رینگ اسپرت ۱۶ اینچ هستند. پیشرانه‌ی X22، از فناوری DVVT استفاده می‌کند که درواقع سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها است. به لطف این سیستم، مصرف سوخت بهینه ‌می‌شود و البته صدای پیشرانه در سرعت‌های ثابت، کاهش می‌یابد.

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. صفحه نمایش لمسی 9 اینچی HMI دارای قاب مشکی و دکمه های لمسی است که حس قوی مد و تکنولوژی را به شما القا می کند. سلام من امروز یک دستگاه mvmx22 at asportثبت نام کردم اطلاعاتی در خصوص عملکرد و پشتیبانی پس از فروش این خودرو ندارم لطفا مرا رهنمایی کنید. دنده های 4 و 5 وجود در راستای کاستن از مصرف سوخت، تا حدی زیادی سبک در نظر گرفته شده اند و دنده 3 در این میان نقش واسطه ای بین دو دنده سنگین نخست و دنده های انتهایی سبک را بازی می کند.

یک اسپویلر باریک نیز در بخش بالایی شیشه عقب و قسمت انتهایی سقف تعبیه شده که دو قطعه پلاستیکی سرازیر شده از دو انتهای آن، کناره های شیشه عقب را فراگرفته اند. سایز پنجره ها و شیب خطوط انتهایی سقف در حد مناسبی بوده و رینگ‌های ۱۶ اینچی در قیاس با ابعاد کلی بدنه از تناسب کافی برخوردار گشته است. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

پس با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی از ایکس22 را به گنجینه دانش خودرویی خود اضافه نمایید و یا اگر قصد خرید این اتومبیل را دارید، با آگاهی کامل به سراغ آن بروید. این خودرو به‌طور کلی مناسب برای استفاده شهری است و ابعاد کوچکش، به راحتی امکان مانور و پارک کردن در فضاهای کوچک را فراهم می‌کند. تعمیر گیربکس اتوماتیک MVM X22 یک فرآیند تخصصی است، زیرا این خودرو از گیربکس CVT (گیربکس انتقال پیوسته) استفاده می‌کند. CVT به دلیل ساختار پیچیده‌تری که دارد، تعمیر و نگهداری آن نسبت به گیربکس‌های دستی و حتی برخی از گیربکس‌های اتوماتیک معمولی چالش‌برانگیزتر است. در این نوع گیربکس‌ها به جای استفاده از دنده‌های ثابت، یک پولی و تسمه وجود دارد که به‌طور پیوسته تغییر می‌کنند تا نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل کنند.

خودوری ام وی وام ایکس 22 دارای دو مدل اتوماتیک و دستی است که هر دو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5+ می‌باشند. وجود صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی در میانه داشبورد را می‌توان یکی از نقاط قوت اصلی کابین X22 به عنوان یک کراس اوور میان رده به حساب آورد. همچنین برخی از بخش‌های داشبورد با روکشی به طرح فیبرکربن پوشانده شده است که زیبایی و حس اسپرت بیشتری را القا می‌نماید.دکمه‌های مرتبط با کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، خود را در دل غربیلک فرمان نسبتا بزرگ و خوش‌دست ام وی ام ایکس22 جای داده‌اند. خودروهای چینی با هدف عملکرد قابل قبول در برابر بهای پرداختی ساخته می‌شوند و مسلما X22 هم از این قاعده مستثنا نیست. با این حساب، خریدار باید با معایب ام وی ام x22 مثل شتاب‌گیری کند و خسته‌کننده‌ی آن کنار بیاید؛ چرا که قرار نیست سریع‌تر از یک پراید باشد و مسلما در سبقت‌های جاده‌ای، نیازمند فضای بسیار زیادی خواهد بود. این محدودیت ممکن است برای خانواده‌های پرجمعیت یا افرادی که نیاز به فضای بار بیشتری دارند، چالش‌برانگیز باشد.

خودروی MVM X22 طراحی اسپرت و منحصر به فردی دارد که به خاطر این سبک ظاهرش به سرعت نظر قشر جوان را به خود جذب می‌کند. همچنین اگر همانطور که در بالا اشاره شد، خودروهای وارداتی باکیفیت از برندهای معتبر در رنج قیمت ایکس ۲۲ پرو حضور پیدا کنند، آن‌ وقت نمی‌توان مشتریان را به خرید این خودرو با قیمت فعلی توصیه کرد. به طور کل مصرف سوخت پایین، طراحی ظاهری مدرن، توان فنی متعارف، عملکرد مناسب گیربکس و صندلی راحتتر، از مزیت‌های این کراس اوور جدید نسبت به نسخه قبلی به حساب می‌آیند. اما پیشرانه توربوشارژ با حساسیت بیشتر نسبت به بنزین و قیمت نسبتا بالای ایکس۲۲ پرو را هم می‌توان در رده نکات منفی این خودرو دسته‌بندی کرد. نمایشگر ۸ اینچی در میان داشبورد یک کراس‌اور ارزان‌قیمت چینی، از نکات مثبت ام وی ام X22 است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت. دوربین دنده‌ی عقب هم در تمامی نسخه‌های این خودرو وجود دارد؛ ضمن اینکه پشت پنل فرمان هم از نمایشگر دیجیتال برای اطلاع‌رسانی مصرف سوخت و بسیاری از شرایط فنی خودرو، استفاده شده است.

این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. درودحدود آبان ۱۴۰۳ تحویل گرفتیم و از نمایندگی تا خونه متوجه خشکی زیاد شدیم ولی با عوض کردن لاستیک ها عالی شد.لاستیک های خودش خیلی بی کیفیت بودند. صندلی‌ها هم از تریم دو رنگ مشکی و نارنجی بهره می‌برند و سایز متوسطی دارند که برای 4 نفر راحت و کافی است و نفر پنجم هم می‌تواند در صندلی عقب جای بگیرد. در واقع برای مشتریانی که درگیر ترافیک روزمره هستند، انتخاب نسخه اتوماتیک باعث نمی شود که ناچار به صرف نظر از قابلیت های دینامیکی شوند.

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو MVM و چری در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به‌همراه گالری تصاویر این خودروساز چینی را در بخش محصولات زومیت ببنید. با استفاده از جدول ادامه‌ی مطلب، می‌توان به مقایسه‌ی قیمت و توانایی‌های فنی چری MVM X22, با رقبای چینی در بازار ایران پرداخت. جالب است بدانید فاصله‌ محورهای ام وی ام X22، کمی از X33 بیشتر است که باعث می‌شود سرنشینان از نظر فاصله‌ی زانو، راحتی قابل قبولی داشته باشند. صندوق عقب نیز به‌صورت استاندارد دارای ۴۲۰ لیتر فضای مفید است؛ هرچند که با جمع‌ کردن صندلی‌ها می‌توان آن را افزایش داد.

MVM X22 Pro با الهام از مدل‌های کره‌ای نظیر هیوندای کونا، طراحی مدرن و جذابی دارد. در بخش‌های جانبی و عقبی تغییرات کمتری وجود دارد، اما همچنان ظاهری به‌روز و جوان‌پسند دارد. ایکس ۲۲ پرو اتومات لااقل ۱۰۰ تومن بزار روش.آدم عاقل اتوماتیک رو با دستی عوض نمی کنه. جلوپنجره X22 PRO به رسم تولیدات جدیدتر کمپانی چری، از نوع کهکشانی است و طرح جدید سپر نیز آخرین ترفند خودروساز چینی برای جذاب‌تر جلوه دادن ظاهر این کراس اوور نسبتا قدیمی محسوب می‌شود.

کیفیت متریال در ام وی ام X22 پرو قابل قبول ارزیابی شده و یکی از نکات مثبت کابین آن استفاده از تریم نارنجی – مشکی است که نمای جذابی را به کابین خودرو داده است. فضای کابین نیز در هر دو ردیف قابل قبول بوده و چهار سرنشین به راحتی در آن جای می گیرند. همچنین ضریب تراکم سیلندر این پیشرانه برابر با نسبت 1 به 11.4 است که تمایل این پیشرانه به استفاده از بنزین سوپر را افزیش می دهد. وظیفه انتقال قوای پیشرانه به سمت چرخ‌های جلو نیز برعهده گیربکس 4 سرعته اتوماتیک (9 سرعته سی وی تی در نسخه های 1400 و 1401) و یا 5 سرعته دستی نهاده شده است.

کامپیوتر سفری هم بین دو دایره مدرج قرار گرفته و اطلاعات مربوط به طی مسافت و میزان مصرف سوخت را نشان می‌دهد. صفحه نمایش لمسی رنگی 8 اینچی خودروی MVM X22، با فناوری منحصربفرد خود تلفیقی است از تکنولوژی که طیف وسیعی از اطلاعات و سرگرمی‌ها را می‌توان با این صفحه نمایش لمسی مدرن تجربه کرد. در گیربکس خودروی ام وی امX22 پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است چرا که عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود.

نسخه دستی خودروی ام وی ام X22 مصرف سوخت ترکیبی ۵.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را دارد و می‌تواند حدود ۸۴۰ کیلومتر بدون مراجعه به پمپ بنزین براند. نسخه اتومات خودروی MVM X22 با وزن خالص ۱۲۴۵ کیلوگرم از جعبه دنده خودکار ۴ سرعته بهره‌مند است و حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ام وی ام ایکس ۲۲ اتومات با مصرف سوخت ترکیبی ۶.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، می‌تواند تا حدود ۸۲۰ کیلومتر مسافت را بدون مراجعه به پمپ بنزین طی کند. ام وی ام X22 پرو اتوماتیک مدیران خودرو به یک پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با شبیه سازی ۹ سرعته به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ ام وی ام X22 پرو اتوماتیک طبق اعلام شرکت حدود ۱۴.۲ ثانیه بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز نزدیک به ۸.۵ لیتر است.

در کشور ما دو تیپ ام وی ام x22 با نام‌های اسپرت اکسلنت و لاکچری، بیش از دیگر مدل‌ها عرضه می‌شوند. از سال ۱۳۹۸، نسخه‌های دنده‌ دستی و خودکار از ایکس 22 اسپرت اکسلنت به‌عنوان نمونه‌های با کامل‌ترین امکانات، توسط مدیران خودرو پیش‌فروش شده‌اند. فارغ از جعبه‌دنده‌ی دستی یا خودکار که مهم‌ترین عامل در قیمت نهائی ام وی ام X22 محسوب می‌شود، این خودرو در دو تیپ ساده و اسپرت نیز شناخته می‌شود که تفاوت‌های ظاهری خاصی با یکدیگر دارند.

چراغ‌های دیلایت نواری به حالت ابرویی جای چراغ‌های اصلی را گرفته و در پی آن چراغ‌های اصلی هم به میانه بخش جانبی سپر جلو منتقل شده است. بدنه خودروی ام وی ام ایکس 22 با دیزاین اسپرت و خاص خود مطابق با اصول آیرودینامیک طراحی و اجرا شده است. در عین حال، این خودرو به یک بال عقب اسپرت در قسمت دم خودرو مجهز شده است که نه تنها موجب چشم‌نواز شدن قسمت عقب این خودرو شده، بلکه به طور موثر از تاثیر مقاومت هوا در هنگام حرکت خودرو با سرعت بالا جلوگیری می‌کند و هدایت و پایداری خودرو را افزایش می‌دهد. طبق اعلام شرکت سازنده، حداکثر سرعت نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک برابر با 160 کیلومتربرساعت بوده و این رقم برای خودروی تجهیز شده با جعبه دنده دستی تا 170 کیلومتر قابل افزایش است. متریال کابین را می‌توان با در نظرگیری قیمت خودرو، تشکیل شده از پلاستیک خشک اما نسبتا باکیفیت دانست. صندلی‌ها، بخش‌هایی از پنل درب‌ها و غربیلک فرمان به وسیله پوشش چرم مانند روکش شده‌اند.

شرایط فروش خودروهای فونیکس – اسفند 1403

امداد مدیران خودرو با سرعت در ارائه خدمات، استفاده از تجهیزات ایمن برای یدک کشی‌های طولانی، و قیمت مناسب، از شرکت‌های دیگر متمایز است. ما با کادری مجرب و حرفه‌ای و به صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته آماده ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی هستیم. سوار ماشین X22 PRO که می‌شوید نیز با تغییرات قابل توجهی نسبت به ایکس 22 روبه‌رو می‌شوید. پنل مرکزی داشبورد کمی به سمت راننده چرخیده است تا دسترسی راحت‌تری را فراهم کند. بسیاری از دکمه‌های پنل مرکزی نیز حذف شده‌ و جای خود را به دکمه‌های لمسی داده‌اند.

فضای اسپرت داخلی خودروی MVM X22 با ترکیب رنگ‌های متضاد و پرکنتراست نارنجی همچون گدازه‌های آتشفشان و مشکی همچون خاکستر آتشفشان تصویر مدرن و منحصربفرد را رقم زده است. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. از رقبای مطرح بین‌المللی باید به نیسان جوک، تویوتا C-HR، هوندا HR-V، پژو 2008، فورد اکو اسپرت و رنو کپچر اشاره کنیم.

در واقع وجود سامانه ESP در چنین خودرویی می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند اما متاسفانه این تکنولوژی در نسخه عرضه شده در بازار ایران نصب نشده است. حاشیه‌های این قسمت نیز درجه‌بندی شده تا عقربه های سرعت سنج و دورسنج بتوانند راننده را نسبت به وضعیت سرعت خودرو و دور موتور آگاه نمایند. ریل سقفی آلومینیومی به همراه متعلقات پلاستیکی مشکی‌رنگ دور گلگیرها که از قسمت جلو تا بخش عقب خودرو امتداد یافته‌اند، بر خصوصیات ظاهری اسپرت‌گونه ام وی ام ایکس 22 افزوده‌ اند..

این خودرو ابتدا در نسخه اتوماتیک توسط مدیران خودرو تولید شد و مانند نسل قبلی استقبال خوبی از آن شد. قیمتنسخه دنده‌ای MVM X22 معمولاً با قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه اتوماتیک عرضه می‌شود. این تفاوت قیمت ممکن است برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی اقتصادی‌تر هستند، اهمیت زیادی داشته باشد. از سوی دیگر، نسخه اتوماتیک با توجه به امکانات بیشتر و راحتی بالاتر، ممکن است برای افرادی که به دنبال تجربه رانندگی آسان‌تر هستند، ارزش بیشتری داشته باشد. قیمت ام وی ام X22 Pro اتوماتیک در حال حاضر چیزی حدود 1,070,000,000 میلیون تومان است. در ادامه یک بررسی جامع درباره تغییرات ظاهری، مشخصات فنی X22 PRO ، آپشن های ایکس ۲۲ پرو و کلیه جنبه‌های ظاهری و باطنی این کراس اوور شهری کوچک خواهیم داشت.

چری در ابتدا این کراس اوور کوچک خود را با یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی 106 اسب بخاری به همراه دو گیربکس 4 دنده اتوماتیک AT و 5 دنده دستی راهی بازار کرد. اما از سال 2017 یک نسخه 1.2 لیتری توربو شارژ نیز برای این خودرو توسط چری معرفی شد. چری تیگو 2 توربو 150 اسب بخار قدرت داشت و این نیرو رو از طریق یک گیربکس 6 دنده دستی یا یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می کرد. باتوجه به اینکه قدرت ناچیز ۱۰۵ اسب‌بخار، از دورهای پایین در اختیار راننده نیست، نمی‌توان توقع خاصی از شتاب‌گیری ام وی ام X22 داشت و طبیعتا در زمانی بیش از ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو، نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد؛ درحالی‌که شرکت سازنده ادعا می‌کند میانگین مصرف سوخت آن در هر دو نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و خودکار، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موضوع توسط خریداران X22 در ایران، تأیید نمی‌شود و باتوجه به فصل تابستان و کیفیت بنزین داخلی، اعدادی بین ۸ تا ۹ لیتر برای میانگین مصرف سوخت این خودرو در کشورمان گزارش شده است.

این خودرو برای گردش کامل به دایره‌ای با شعاع ۵.۲۵ متر نیاز خواهد داشت؛ درحالی‌که فاصله‌ی محورهای ۲.۵۵۵ متر دارد. در این بررسی، به جوانب مختلف این خودرو از جمله طراحی، عملکرد، مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

در سال‌های اخیر، خودروسازی مدیران خودرو یا همان ام وی ام  با تولید کراس‌اوورهای کوچک شهری به شدت بازار را متحول کرده‌اند. خودروهای کراس‌اوور با ترکیبی از مزایای سواری‌های شهری و خودروهای شاسی‌بلند، به گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی تبدیل شده‌اند که به دنبال یک وسیله نقلیه مناسب برای استفاده روزمره با هزینه‌های معقول و طراحی جذاب هستند. در ایران، یکی از گزینه‌های محبوب در این دسته، MVM X22 است؛ خودرویی که توسط شرکت چری چین تولید شده و توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه می‌شود. ام‌وی‌ام X33 کراس چهارمین نسخه این کراس‌اوور محبوب و پرفروش در ایران به حساب می‌آید. ام‌وی‌ام X33 کراس در واقع چری تیگو 2 پرو مدل 2023 است که تیپ متفاوتی از تیگو 2 پرو یا همان ام‌وی‌ام X22 پرو به حساب می‌آید. این خودرو از نظر فنی کامل شبیه ام‌وی‌ام X22 پرو است اما در بخش طراحی داخلی، طراحی خارجی و امکانات از آن بهتر است.

پیش‌تر، به بررسی کامل خودروهای تیگو 5 و چری تیگو 7 در زومیت پرداخته‌ایم و حال به سراغ کوچک‌ترین عضو این گروه، ام وی ام ایکس۲۲ می‌رویم که به‌نظر می‌رسد باتوجه به قیمت کمتر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد. در مورد هندلینگ و کیفیت سواری هم می‌توان گفت که گرچه ضربات وارده به کابین در اینجا تا حدودی کمتر شده اما باز هم احساس خشکی تا حدودی سرنشینان عقب را اذیت خواهد کرد. همچنین به دلیل بهره‌مندی از سیستم‌های کنترل پایداری، تعادل خودرو در عبور از پیچ‌ها بهتر شده اما همچنان در سرعت‌های بالا بادی‌رول و تکان‌های جانبی دور از انتظار نیست. قدرت ترمزها نیز می‌تواند در شرایط عادی متناسب و تا حد زیادی اطمینان‌بخش برآورد شود. ام وی ام X22 پرو در بخش ظاهری نسبت به نسخه پیشین در نمای جلو کاملا متحول شده و ظاهری مدرن را به خود گرفته است. چراغ‌های اصلی مانند بسیاری از خودروهای روز به روی سپر منتقل شده و تنها در بخش بالا چراغ‌های دیلایت به صورت خطی قرار گرفته اند.

MVM X22 بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد. مدیران خودرو پس از انتشار شرایط فونیکس، شرایط فروش ام وی ام را نیز برای اسفند 1403 منتشر کرد. به هیچ عنوان خریدش عاقلانه نیست .هر کی گفته خوبه دلال این خودروی چینی هست یک کراس آور بسیار ضعیف چینی هست دیگه . دوست عزیز من یه ام جی 6 مدل ۲۰۱۲ توربو دارم تا حالا یه بار هم بابت توربوشارژر هزینه ای نکردم . بوست توربوی ماشین منم از همه اینها بالاتره تازه .به نحوه نگهداری و سرویس ماشین مربوط میشه بیشتر و البته کیفیت بنزین موثره ولی نه دیگه هر شش ماه مبلغی که فرمودید .

آریزو 5 اسپرت

خودروی ام وی ام ایکس ۲۲ مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری (۱۴۹۷ سی سی) ۱۶ سوپاپه می‌باشد که حداکثر توان خروجی برابر با ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل ۱۳۵ نیوتن‌متر می‌باشد که در دور موتور ۲۷۵۰ در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. همچنین ضریب تراکم سیلندر این پیشرانه برابر با نسبت ۱ به ۱۱.۴ است که تمایل این پیشرانه به استفاده از بنزین سوپر را افزیش می‌دهد. نسخه دستی خودروی ام وی ام X22 با وزن خالص ۱۲۱۵ کیلوگرم و جعبه دنده ۵ سرعته دستی قابلیت توانایی رسیدن به سرعت حداکثر ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت را دارا می‌باشد.

در بخش‌های بالا و پایین فرمان، چرم استفاده شده است و پوشش داخل در، پیرامون استراحت‌گاه بازو نیز از پلاستیک نرم استفاده می‌کند که هماهنگ با پوشش بدنه، رنگی متمایز از داشبورد خواهد داشت. بیش از هر چیز دیگر، جلو پنجره این خودرو به چشم می‌آید که با طرحی کهکشانی نمای زیبا و مدرن برای آن به ارمغان آورده است. چراغ‌های اصلی خودرو نیز روی سپر قرار گرفته‌اند و جای خود را به دو چراغ دی لایت ریز و کشیده روی کاپوت داده‌اند. بعد از اینکه پدال گاز mvm x22 pro را فشار دهید متوجه خواهید شد که علی‌رغم حذف یک سیلندر موتور، شتاب اولیه چندان تغییر نکرده و همان کارایی متعادل و متناسب با نیازهای شهری و خانوادگی را ارائه می‌دهد.

تست و بررسی کی ام سی T9 ؛ چیتای چینی

یک نسخه برقی از چری تیگو 2 نیز در بازار چین و ایتالیا نیز وجود دارد که با خطوط آبی موجود در بدنه قابل شناسایی است. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

پیشرانه 1.5 لیتری می‌تواند 116 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد و گشتاور اعلام شده این موتور نیز 143 نیوتن متر است. نیروی موتور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی (MT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و طبق اعلام کمپانی، شتاب صفر تا صد ام وی ام X22 پرو با 1200 کیلوگرم وزن، حدود 12.5 ثانیه است. سیستم تعلیق و فنربندی نرم X22، فراتر از کلاس قیمتی این خودرو است و در مجموع می‌توان گفت یک خودروی شهری برای مصرف روزانه‌ی انفرادی یا خانواده‌ی جوان است. به لطف استفاده از آپشن‌های پایه مثل کروزکنترل، سفر با X22 برای ۴ سرنشین بلندقد، امکان‌پذیر خواهد بود؛ هرچند رانندگی اسپرت و جوان‌پسندی نخواهد داشت. طبق معمول خودروهای چینی، ام وی ام X22 هم از نبود پیشرانه‌ای قدرتمند رنج می‌برد. این مهم، البته نسبت مستقیمی با هزینه‌ی خرید این مدل‌ها دارد و نمی‌توان باتوجه به قیمت نهائی، توقعی بیش از این داشت.

از نظر قیمتی این خودرو در اسفندماه 1400 با مدل‌هایی همانند لیفان X60، دنا پلاس، پژو 207، دانگ فنگ H30 کراس، ام وی ام 315 و جک J4 در یک بازه قرار می‌گیرد. در قسمت پایین نمایشگر، کنترلگرهای چرخان سیستم تهویه، دکمه فلاشر، گرمکن شیشه عقب، خروجی USB و پورت برق ۱۲ ولتی قابل مشاهده است. دامنه حرکت گردشی عقربه سرعت‌شمار حداکثر تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت درجه‌بندی شده و عقربه دورسنج نیز در مسیری که به بیش از هشت قسمت تقسیم شده، حرکت می‌نماید. ام وی ام X22 موفق شده از نظر ظاهری هماهنگی و تناسب شایسته‌ای را بین عناصر طراحی خارجی خود به وجود آورد.

خودروی MVM X22PRO با بهره‌گیری از پیشرانه مجهز به تکنولوژی VVT و استفاده از دو گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک، جزو ۱۰ موتور برتر چین به حساب می‌آید. خودروی ام وی ام X22با طیفی از امکانات رفاهی قابل توجه، می‌تواند نمایشی واقعی از لحظات پر شور و نشاط و حس جوانی را برای سرنشینان فراهم کند. خودروی MVM X22PRO طراحی اسپرت و منحصر به فردی دارد که به خاطر این سبک ظاهرش به سرعت نظر قشر جوان را به خود جذب می‌کند. عملکرد پیشرانه‌ی خودرو MVM X22PRO در سطح قابل قبول نسبت به سایر رقیبان قرار دارد. اگر دنبال یک خودروی شاسی بلند قیمت مناسب، با طراحی خاص و امکانات معقول هستید،ام وی ام ایکس 22 می‌تواند یکی از این گزینه‌ها باشد. خودروی MVM X22 با بهره‌گیری از پیشرانه مجهز به تکنولوژی VVT و استفاده از دو گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک، جزو ۱۰ موتور برتر چین به حساب می‌آید.

یکی از محصولات چری که در ایران که با نام ام وی ام توسط مدیران خودرو عرضه می شوند ام وی ام X22  است که در کلاس کراس اوور ها قرار می گیرد و توانسته رضایت خریداران را چه از نظر طراحی ، مصرف سوخت و آپشن ها جلب کند. ام وی ام X22 یکی از خودروهایی است که مدیران خودرو از برند چری وارد بازار ایران کرد. این خودروی کراس اوور جمع و جور شهری در ایران توانست به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کند و اقشار مختلفی از جامعه به سراغ آن رفتند. سرانجام پس از چند سال مدیران خودرو نسل جدید X22 را که در اصل نسخه فیس لیفت شده آن محسوب می شد تحت عنوان ام وی ام X22 پرو عرضه کرد.

قیمت و ارزش خرید

جلو پنجره از شش ضلع با زوایای شکسته تشکیل شده و در هر دو انتها تا چراغ‌های جلو امتداد یافته است. ایکس22 توانسته طی مدت نسبتاً کوتاهی که از عرضه آن می‌گذرد، گوی رقابت را از بسیاری محصولات هم قیمت مشابه برباید و محبوبیت بالایی در بین مشتریان ایرانی برای خود دست‌وپا کند. مثل دیگر کراس‌اورهای چری، X22 هم به دلایل مختلف، از جمله نداشتن استانداردهای اتحادیه‌ی اروپا، در کشورهای جهان اول حضور ندارد. به همین دلیل مؤسسات معتبر آزمایش ایمنی، مثل بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) و سازمان بیمه‌‌ی خودروهای آمریکا (IIHS)، تست تصادف از این خودرو نگرفته‌اند. با این اوصاف، جالب است که در سایت اصلی چری چین و همچنین نماینده‌ی رسمی این خودرو در ایران، هیچ اشاره‌ای به میزان ایمنی X22 نمی‌شود و حتی گزارشی از نتیجه‌ی تست تصادف این خودرو در بنیاد ایمنی خودروی چین (C-NCAP) در دسترس نیست.

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) در خودروی MVM X22 یک ویژگی امنیتی است که انحراف خودرو را تشخیص می‌دهد و از وقوع آن جلوگیری می‌کند و به بازیابی کنترل خودرو کمک شایانی می‌کند. سیستم ESC از سنسورهای مختلفی مانند سنسور سرعت، سنسورموقعیت چرخ خودرو، سنسور انحراف جانبی و بسیاری دیگر استفاده می‌کند تا مسیری که راننده خودرو انتظار دارد طی شود را با مسیر حرکتی واقعی خودرو مقایسه کند. این سیستم در کنار کروز کنترل از مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی خودروی ام وی امX22 به شمار می‌رود که می‌تواند به طور چشم‌گیری از تصادفات جلوگیری کند.

طراحی ظاهری

در مجموع می‌توان به طراحی فضای داخلی X22، باتوجه به چینی بودن و قیمت نسبتا پایین آن، نمره‌ی بسیار خوبی داد و البته اطمینان داشت که در سال‌های آینده، تفاوت ظاهری این خودروها با نمونه‌های طراز اول دنیا، کاملا فراموش شود. طراحان ام وی ام X22 در شرکت چری، با نواردوزی صندلی‌ها و استفاده از ادواتی هماهنگ با آن، یک‌نواختی کابین را کاهش داده‌اند. رنگ فرعی فضای داخلی، می‌تواند زرد یا نارنجی باشد که البته همه‌ی نسخه‌های X22 در کشورمان از رنگ نارنجی استفاده می‌کنند.

قاب کرومی U شکل به همراه چراغ های روشنایی در روز نیز زینت بخش دریچه‌های هوای کوچک موجود در کناره‌های سپر جلوی ام وی ام X22 هستند. البته از نظرات سورنا و دفاعی که دارن از این ماشین میکنن و جواب هر کسی که بد گفته رو میدن مشخصه مصرف کننده نیستن. ارتباط بین تلفن همراه و وسیله نقلیه شما را می توان با بلوتوث یا پورت USB به روشی آسان انجام داد. در مقابل ترمزها عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارند و حتی در مواجهه با فشار سنگین، اثری از کاهش توان یا تصعید شدن لنت ها دیده نمی شود. از این جهت می توان تصور کرد که مهندسان چینی چالش های زیادی را برای تنظیم فنربندی این خودرو پشت سر گذاشته اند که البته به سختی نسبتی فنربندی در ازای بهبود هندلینگ منجر شده است. طول ۴۲۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۷۶۰ میلی‌متر، ارتفاع 1570 میلی‌متر، فاصله بین محورها 2555 میلی‌متر.

همچنین در این نسخه چری برای محصول خود 2 موتور 1.5 لیتری  116 اسب بخاری و 3 سیلندر 1.0 لیتری توربو در نظر گرفته است. ام وی ام X22  یا همان خودرویی که در بازار های جهانی با نام چری تیگو 2 یا تیگو 3X شناخته می شود. یک خودروی کراس اور کوچک شهری است که بر روی شاسی چری فالوین 2 یا همان ام وی ام 315 توسط کمپانی چینی چری طراحی و ساخته شده است.

تست فنی و آزمایش رانندگی

همواره می‌توانید جهت انجام سرویس و تعمیرات تخصصی خودرو به مجموعه “امداد مدیران خودرو” مراجعه نمایید. خیلی از خودروسازان معروف ۳ سیلندر توربو تولید می کنند.اگه خراب شد بیمه هم که هست. با نگاهی به نمای جانبی و عقب X22 و X22 PRO هیچ‌گونه تغییر ملموسی را مشاهده نخواهید کرد. رینگ‌های 5 پر 16 اینچی دو رنگ و دور گلگیرهای پهن پلاستیکی که با هدف اسپرت شدن خودرو، از دیگر عناصری هستند که حس اسپرتی و کراس را در ذهن بیننده تقویت می‌کنند. گیربکس 9CVT سرعته با تعویض دنده های شبیه سازی شده دارای راندمان انتقال تا 97 درصد و شتاب نرم است. بسیاری از عناصر افقی، از جمله چراغ های عقب دودی توخالی سه بعدی، خطوط کاراکتر عرضی و تریم های عرضی در قسمت پایین سپر عقب، در عقب خودرو، حس استواری و عظمت را افزایش داده اند.

{

شرایط فروش تیگارد X35 پلاس – اسفند 1403

|}

عدم انتقال قدرت از موتور به گیربکس، شتاب‌گیری بسیار ضعیف، مشکل برقی، مشکل کولر، مشکل هواگیری باک. البته ذات گیربکس‌های سی وی تی با شتابگیری مهیج چندان تناسبی ندارد و شما هم نباید انتظار عملکردی در حد انواع دوکلاچه و یا اتوماتیک مجهز به تورک کانورتور از این جعبه دنده داشته باشید. شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو چیزی حدود ۱۴ ثانیه ذکر شده که قاعدتا پاسخگوی انتظارات خانوادگی خواهد بود. در سال 2020، چری اقدام به معرفی یک فیس لیفت برای کراس اور ساب کامپکت خود کرد که چری تیگو 3X پلاس نام گرفت. تیگو 3X پلاس از زبان طراحی جدید چری استفاده می کند و چهره مدرن تری نسبت به نسخه قبل از فیس لیفت دارد.

نکته جالب و متمایزی که در این بخش وجود دارد، حرکت خلاف جهت عقربه دورسنج است که شاید در اوایل رانندگی با X22 اندکی نامأنوس جلوه کند اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، عادی خواهد شد. ترمز دستی از طریق کنترل الکترونیکی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که نیروی ترمز به طور یکنواخت به هر چرخ اعمال می شود و در نتیجه اثر پارک را تضمین می کند. علاوه بر این، صندلی‌های عقب 60/40 تا شونده هستند که به شما امکان می‌دهند اجسام بزرگ‌ را حمل کنید... مکانیزم (HHC) مانع از آن می‌شود که وقتی خودرو در حالت حرکت در سربالایی می‌باشد، پس از رها نمودن پدال ترمز، خودرو به سمت عقب بازگردد. مکانیزم (HHC) در عرض دو ثانیه فعال می‌شود و باعث کمک به شروع حرکت مجدد خودرو می‌گردد.

ام وی ام X22 پرو یک هاچ‌بک کراس است که در گروه خودروهای اقتصادی کلاس B  قرار می‌گیرد و برای استفاده شهری مناسب‌تر است در حالی که نیاز خانواده را برای مسافرت‌های بین شهری نیز برآورده می‌کند. سیستم هوشمند نصب شده روی خودرو ام وی ام ایکس 22 از اتصال رابط USB پشتیبانی می کند. این بدان معناست که می‌توانید از رابط USB نصب شده بر روی وسیله نقلیه برای اتصال فلش مموری USB یا هارد دیسک و پخش موسیقی با کیفیت بالا و فیلم‌های HD استفاده کنید. سیستم نصب شده در خودرو MVM X22 می‌تواند تقریباً از همه اسناد، تصاویر، موسیقی و فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی کند. فضای داخلی کابین خودروی ام وی ام ایکس 22 از متریال‌هایی ساخته شده که تماما سازگار با محیط زیست بوده و از کیفیت بالایی بهره‌مند هستند که در حین اینکه حس آسودگی را برای سرنشینان فراهم می‌کند؛ همواره در راستای حفظ محیط زیست می‌باشد.

{

شتاب مزدا۳

|}

در نسخه اتوماتیک، به‌ویژه با وجود گیربکس CVT، اگرچه تعمیرات کمتر اتفاق می‌افتد، اما در صورت بروز مشکل، هزینه‌های تعمیر بالاتر است. برند چری که بعضی محصولات خود را با نام MVM در ایران عرضه می‌کند، باسابقه‌ترین برند چینی فعال در کشور محسوب می‌شود. کراس‌اورهای چری، با نام تیگو شناخته می‌شوند و نام اصلی X22 از برند MVM، تیگو ۲ است که البته در کشور چین با نام تیگو X3 فروخته می‌‌شود. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم.

جلوپنجره ظاهر بزرگ و پهنی داشته و تزئینات و طراحی داخلی آن نیز بروز و متفاوت شده است. در زمان نگارش این نوشته (مرداد ماه 1401) و مطابق با آخرین شرایط فروش، ایکس 22 اتوماتیک در نسخه اتوماتیک اکسلنت اسپرت با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 قیمتی برابر با 580 میلیون تومان دارد. نسخه دنده‌ای این خودرو در تیپ اسپرت لاکچری با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 نیز با بهای 487 میلیون تومان داد و ستد می‌شود. در نهایت، MVM X22، چه در نسخه دنده‌ای و چه در نسخه اتوماتیک، با توجه به امکانات مناسب، طراحی جذاب و قیمت رقابتی، یکی از گزینه‌های جذاب بازار کراس‌اوورهای کوچک شهری در ایران است.

تنها یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی برای این خودرو در سراسر دنیا قابل سفارش است که قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و از دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۱۳۵ نیو‌تن متر خواهد داشت. MVM X22 Pro، یکی از جدیدترین محصولات شرکت مدیران خودرو، با طراحی مدرن و امکانات به‌روز، توانسته است توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای کراس‌اوور را به خود جلب کند. این خودرو با الهام از مدل‌های کره‌ای و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیشرفته، تلاش دارد تا در بازار رقابتی خودروهای شهری جایگاه مناسبی کسب کند.

به علاوه دنده‌ها نیز می‌توانند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند هر چند راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند. خودروی ام وی ام ایکس 22 از فاصله بین دو محور 2555 میلی‌متری و فضای صندوق عقب 420 لیتری بهره‌مند است که در صورتی که صندلی‌های عقب این خودرو را بخوابانید، حجم بخش عقب این خودرو چندبرابر خواهد شد. در فضای داخلی کابین این خودرو حداکثر 21 فضای انبارش شخصی وجود دارد که نیازهای مضاعف را در سفر به راحتی برای سرنشینان برآورده می‌کند. در نمای جلوی خودوروی ام وی ام ایکس 22 دو چراغ بزرگ با دیزاین خاص و نسبتا خشن خودنمایی می‌کند. در بخش پایین سپر خودوری ام وی وام X22 قاب کرومی C شکلی چراغهای روشنایی در روز این خودرو را به زیبایی هر چه تمام در برگرفته است.

از سویی دیگر، بخش زیادی از درپوش صندوق عقب، خالی و ساده دیده می‌شود که صرفا با نواری فلزی و براق، میان چراغ‌ها و همراه لوگوی سازنده، کشیده شده است. از نکات مثبت در طراحی عقب ام وی ام X22 می‌توان به حجم‌دهی با خطوط شکسته در بخش میانی و پایینی صندوق اشاره کرد؛ ضمن اینکه بالچه‌ی عقب و سپر هم حالت اسپرت و جذابی دارند. سایز شیشه‌ی عقب، قابل قبول است و با دو قطعه‌ی باریک پلاستیکی در حاشیه و زیر بالچه ارائه می‌شود. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که شاخصه‌های تاثیرگذار بر بازار چه روندی را در آینده طی می‌کنند تا آن‌وقت بتوان به طرزی دقیق در مورد آینده ایکس۲۲پرو و همچنین شرایط بازار آن در کشور اظهارنظر کرد.


قیمت خودرو mvm 315 کارکرده